Razstava ALUO v Knjigarni FF: Svitlana Ryabishchuk: Ali veš, da te lahko ubijejo, medtem ko čakaš v vrsti na kruh?
Vabljeni na ogled razstave ALUO v Knjigarni Filozofske fakultete, na kateri svoja dela razstavlja slikarka Svitlana Ryabishchuk. Razstava bo na ogled do 10. 2. 2023.
Svitlana Ryabishchuk (1998, Čerkasi, Ukrajina) je slikarka, ki živi in dela v Ljubljani. Leta 2020 je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje UL. Trenutno tam zaključuje vzporedni magistrski študij na smereh Slikarstvo in Grafika – to sta tudi področji njenega ustvarjanja.
Njeno delo temelji na ukrajinski ljudski kulturi, dediščini, folklori, sovjetski ikonografiji in človeški izkušnji integracije v nov družbeno-kulturni prostor. Znotraj svoje umetniške prakse avtorica eksperimentira s sovjetskimi artefakti, ki jih integrira v slikarski medij, prostorsko postavitev in medij grafike. Pri svojem delu raziskuje naravo sovjetske dediščine in postsovjetske realnosti, njenih posledic do današnjega dne. Pri tem jo zanima poskus ohranjanja, arhiviranja in prenašanja kulturne vrednosti objekta s preobrazbo likovnega motiva in podobe.
Doslej se je predstavila na več skupinskih razstavah, mdr. v galerijah Modri kot, Tam-tam plakat, Galerija kiparskega oddelka, galerija Skedenj, DobraVaga, Cukrarna in GT22. Je letošnja prejemnica umetniškega priznanja Listina Primavera, ki ga podeljuje DLUM – Društvo likovnih umetnikov Maribor.
Razstavljeno delo, ki je nastalo pod mentorstvom izr. prof. mag. Zore Stančič, je postavljeno v kontekst rusko-ukrajinske vojne. Govori o incidentu (vojnem zločinu), v katerem so 16. marca 2022 v mestu Černigiv ubili deset ukrajinskih civilistov, ki so čakali v vrsti za kruh.
Vektorsko spremenjene podobe grafik izhajajo iz virtualne ponazoritve obdelave žita in peke kruha iz mobilne igre Township – ta simbolično ponuja možnost združitve kmetijske dejavnosti in urbanega gradbeništva.
Grafike prikazujejo naključno nastale vzorce, ki spominjajo na oblike ruševin številnih ukrajinskih mest med vojaško agresijo. Ali bo »žitnica Evrope« lahko vstala iz ruševin?